vineri, 4 mai 2007

De demult




De cand ma stiu am niste probleme vis-a-vis de ce simt..cum sa zic. Ca in Marcel Proust cu "madelene" -a lui... Am gasit un site al carui link e mai sus. Nu am nimic rusesc in sange (din cate stiu!), insa am fost fascinata de cand ma stiu de orice lucru legat de Mama Rusie, de la tarul Petru cel Mare, pana la Romanovi, de la Alla Pugacheva pana la melodiile in rusa ale Zdobilor moldovani. E adevarat ca la fel de tare ma "intoarce" o anumita muzica tiganeasca (si tu stii despre ce vb cand eu zic Kaly Jag si pe tine te umfla rasul si ma faci tiganca, de parca ar fi ceva rau in asta:)))).

Am gasit pe site muzici, poze cu obiecte, povesti..Lucruri care nu imi sunt decat partial familiare, dar care ma duc cu gandul si cu sufletul departe. Rahat, eu nici nu cred in reincarnare. Si oricum primordial ar fi fost sa fiu tiganca, nu rusoaica. Tiganca din Mama Rusie?! Razi Boji moi cat poti de biata ta prietena treaza:)

Eu nu am avut magnetofon. Avea Arvat si trageau ai mei chefuri cu muzica lui. Am avut o singura insigna cu un urs MISA!! il iubeam pe Misa!! si multe reviste de la targurile de la Romexpo - TIB se numea, nu? Am avut cercei de argint rusesti, cu o piatra frumoasa, am avut parfumuri tari - pun pariu ca am si acum acasa o sticla ciudata in care s-a cristalizat parfumul - o am de la Lys, si-a facut candva curatenia si nu am lasat-o sa arunce nimic, caci eu sunt un harciog:)) Si mai stiu cuvinte in rusa, de parca undeva in timp am vorbit mult in limba asta.

Leningrad....Taras-Bulba..cantecul despre un stejar care statea in camp..alfabetul..si profa mea de rusa, o micuta doamna cu parul alb.

Nu cred ca am nostalgii comuniste, eram o pice, habar nu aveam care e treaba cu politica, insa ce tin minte erau partile frumoase..

Habar nu am sa pun o melodie pe blogul asta, insa pe site is toate si se salveaza cu click dreapta si save target us:)

Nu zaiet, nu pagadi!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu