joi, 19 aprilie 2007

Thassos si "Dansez pentru tine"


Vacanta din Thassos a venit ca o binemeritata rasplata dupa doi ani de munca, fara concediu, fara nimic. La "concediu" a se citi: petrecerea de timp liber, departe de lume, cu mancare multa si buna, cu prieteni, cu alcool bun, mare, soare, fara telefon, fara clienti, fara nimic suparator.
Am ajuns pe insula dupa 17 ore de condus. Mircea la volan si trei capritze langa el, cantandu-i melodii in limba romana, ca doar suntem romani. Mie personal mi-a placut Bulgaria la maxim! Pentru ca nu am prea vazut oameni..Insa am vazut padure multa, sosele bune, ape tulburi, chei si defilee minunate, munti salbatici. Mi-a placut mult drumul spre Grecia..Partea continentala pana la Keramoti mi-a cam dat dureri de cap si stari de voma, insa peisajul este de nedescris. Totul era de vis. Nu am vazut atata piatra nicaieri.. Si apoi apa. Marea cea mare si cateva insule presarate in zare. Am ajuns in Thassos rupti de oboseala si morti de foame, am mancat prima masa pe pamant insular la o taverna pe malul marii, la apus. Imi era asa de dor sa imi plimb talpile desculte in nispip, sa culeg scoici..in Thasos nu prea sunt scoici. Numa' pietre..Scoici sunt in apa.
Am stat 10 zile, 10 zile de vis in care am mers pe mica insula in cam toate cotloanele. Am avut parte de un grup de oameni minunati si de doua caprite - Shurubel si Luna Plina. Ele erau echipa mea. In toate calatoriile pe insula, de la o plaja la alta am avut parte de experiente minunate, am descoperit cuvinte noi si mai ales explicatii noi la cuvinte pe care credeam ca le stiu. Am aflat ce este un principui pentru o fetita de sase ani. Am vazut care este treaba cu concurenta intre doua mici femei, am vazut cum se poate crea un razboi datorita culorii unui elastic de par (roz), am aflat cat de importanta este culoare unui pai cu care iti bei sucul..Am aflat care este diferenta dintre un copil care stie ce este o rima (versuri) si un copil care "chiar daca nu stie multe cuvinte, cand noi vorbim (oamenii mari), si ea tace si ne asculta, creierul ei gandeste".
Am descoperit impreuna un nor care plutea langa Luna, care de fapt nu era numai un nor, ci in conturul respectiv se vedea (clar!!) Mos Craciun, cu tot cu renii si cu sania!

Am citit Povestirile lui Habarnam, pe plaja, sub maslin, in locul numit "La Nababi", am inotat si am dansat cu algele si cu pestiucii. Si am ras si am petrecut cat sa ma tina un an.
"DANSEZ PENTRU THASSOS 2007"
Acum avem un plan. Oana s-a gandit ca e musai sa mergem la "Dansez pentru tine". Vom dansa fiecare din noi pentru celalalt. Visul nostru este sa ne mutam in Thassos. Vom dansa pentru o vila la malul marii, pentru cate o suma lunara care sa ne asigure un trai decent, shopping, mese indestulate, etc, etc. Suntem circa 11 oameni. Plus 1, 2..Poate mai vor sa vina cu noi.
Vrem sa fim auziti. Oamenii trebuie sa inteleaga ca tot ce se intampla este din dragoste. Noi iubim aceasta insula si trebuie sa stam cat mai mult timp acolo. Am dori ca visul nostru sa devina realitate undeva in luna mai-iunie. Nu vrem sa locuim tot anul in Thassos! Sper sa fim bine intelesi. Vrem sa stam din mai pana in septembrie-octombrie. Desi iernile pe insula sunt superbe!
Pe de alta parte, am prefera ca vila pe care o vom primi la acest concurs sa fie in golful Glifoneri. Noi suntem un grup de persoane decente, iar acesta alegere ni se pare cea mai potrivita.
Inca nu am facut un cost estimativ, dar la capitolul bugete nu stam rau, asta este ultima noastra grija..
Daca se poate sa avem si piscina..desi cu atata mare in jur..
Ne vom hrani cu miere si iaurt gras de capra, cu mielut si tzatziki, cu cream pie, cu caracatita si kalamaraki, cu pepene si inghetata. Vom bea cafea la Panaghia, in varf de munte la Thassos Inn, ne vom face rugaciunea de duminca la manastirea cu foi de dafin din Theologos, vom lucra in jurul casei noastre - vila zic, si vom comercializa ulei de masile, masline uscate si miere. Prevad un trai decent pe insula. Nu vom fi doar niste naufragiati, ci vom fi intreprinzatori.
Astept sugestii de la marea familie fericita despre cele ce vor urma sa fie facute in urma castigarii concursului "Dansez pentru tine / Thassos 2007"
In caz de forta majora ne vom inventa joburi..vom organiza petreceri. Mircicos va face decorul, Adi va fi responsabil cu muzica, Daneza cu mancarea, eu cu bauturile, Piulitza cu echipa de fetite si cititul - culturalizarea copiilor zic, Ana cu sanatatea noastra, Oana cu administrativul si organizarea fondurilor..Restul musafirilor sunt bine veniti si pentru fiecare se va gasi o sarcina clara (gen Balint - responsabil cu gratarul! Magda - responsabila cu "cerintele", robert cu salatele si tot asa..Este de munca pentru fiecare!)
Thassos get ready for us!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu