luni, 5 noiembrie 2007

Budapesta, my love

Am revenit acasa. Maine am filmare asa ca azi o sa fie mai greu sa scriu tot, sa pun poze si sa impart cu voi tot ce am trait cateva zile. Totul a fost pe repede inainte oricum. Ca niciodata.
Am sarbatorit ziua Oanei ca niste printese ce suntem:) La multi ani sa ne traiasca!!
Asta am scris machita in noaptea a doua:
"Frumos oras.Mi-a adus aminte cumva de Lyon. Dunarea este superba, podurile nu sunt asa ca in Paris peste Sena, dar sunt “de trecut”. Stam intr-un loc aflat la mare inaltime, langa Matyas templom, un hotel micut si cu camere dragute. Numai trei stele dar o minune. Privelistea superba, camera mea da in Piateta Sf Treime, daca ma uit mai departe vad Fisherman’s bastion. Minunata locatie. Biserica Matthias este intr un process de reconditionare, insa este minunata. Aproape de noi este Palatul regal pe care l-am vazut azi. Totul e imens, la fel ca in Franta. Ne place orice care seamana cu Franta! Am mers pe jos in ultimele doua zile la fel ca in excursiile de pe vremuri. Am vazut si am savurat tot. Si mi-a venit sa dau 100 de smsuri ca sa strig cat ma bucur ca am ajuns sa vad asa un oras frumos.
Aseara dupa ce am ajuns am mers is petrecut ziua Oanei la Sir Lancelot, un loc unde s-a renuntat la tacamuri si mancarea se serveste in portii grotesc de mari. O risipa as zice.Hahaha!Si o atmosfera excelenta. Dupa ce am bagat in noi ca disperatii am plecat machiti spre casa. Sincera sa fiu imi aduc aminte vag cum am ajuns. Caci tare bun fusese vinul. Si mancarea..
Azi ne-am trezit si am purces la shopping. 1 noiembrie - pustiu – sarbatoare nationala – au lege conform careia nu se munceste. Tare. Am mai vazut cladirea parlamentului – ca sa ajungem acolo am trecut peste minunatul pod Elisabetha – cel mai frumos dintre toate pe care am trecut, foarte frumoasa – acolo s-au razvratit fratii unguri cu primi ministrul? Intreb pentru ca era curatel asa locul..nu se vedea nici o urma. Pustiu orasul, strazile goale. Nu intelegeam unde este ungurul de rand in mijlocul saptamanii – cand ce crezi, zi libera prin lege. Inchis tot. Numai carciumioare deschise. Am mers insa pana pe str. Vaci caci speram ca patronul de Mango sa tie deschis intru vanzare si producere de sume..neh. inchis tot! Mi-a vinit sa plang.. am beut un ceai si am mers cu tramvaiul pana la un loc magic unde spream ca o sa mancam ceva la preturi decente. Insa cumva nimerim la lux, ne cauta tratatiileJ
Am mancat de pranz la Busulo Juhasz – superba locatia, servirea impecabila. Mancarea ciudata. Ungurii mananca dulce. Am mancat muschi de caprioara in sos caramel cu orezel in foaie de sushi – alga, portocale, prosciuto fritto si neste alte chestii bizarre pe langa. Vinul bun! Noroc cu vinul as zice, ca daca si vinul ar fi prost nu stiu ce ne-am face. Am urcat la Citadela-gellert hill unde o doamna tinea o pana in mana si, parafrazandu-l pe fratele Balint se intreba “ce pana mea cautati aici frate?”
Panorama..fara cuvinte. De sus orasul este minunat. Am spus oare cat este de curat acest oras? Cum oamenii nu arunca nimic pe jos? Ti-e si rusine sa arunci o tigara pe jos. De la citadela am coborat pe jos pana la tramvai. Am redescoperit mersul cu tramvaiul, nu ca l-as practica acasa, insa pt alte tari este o binecuvantare. Am cumparat abonament pentru 3 zile si ne dam cu orice mijloc de transport lejer. Am uitat sa zic! In desasperarea noastra de a vedea cat mai mult si mai frumos, nu ne-am uitat pe harta si am mers pe jos o gramada. Apoi am dat 700 de ft ca sa ne urcam cu funicularul la palatal regal pentru a constata ca era la o aruncatura de bat de hotelul nostru. In fine, se mai intampla. Ciudata limba asta. As fi vrut sa fi stiut cateva cuvinte, sa pot sa spun buna ziua si multumesc cand intru undeva. Desi ei stiu romaneste destul de bine.
Am coborat de la citadela si am ajuns acasa. Apoi am coborat sa mancam. “La dracu’” acolo am mancat. Un beci ciudat, Red Devil – la doua strazi de hotel. Cam horror locul, dar ni-l recomandase feciorul de la receptie pe care il banuiam ca e dus cu capul si iata ca mi-a confirmat. Naspa mancare. Acasa am mancat atat de bine la unguresc! Duamne ce gulas impecabil! Aici ti se da o cescuta cu ciobitza, mica, abia iti ajunge pe o masea. Eu nu ma risc sa mananc pentru ca nu am voie picant, insa restul au zis ca e bun. Si putin. Prea putin. Papricasul este altceva decat la noi. Iar stroganoff..nu. Deci nu mancati la red devil caci mancarea nu e ok. Nu pot sa spun ca fac foamea aici, as minti. Am mancat la sir lancelot pentru cateva luni sa fiu sincera. Insa ma asteptam la altceva. Cautam ca si in Grecia locuri cu mancarea lor. Au mult fois gras, nu stiu de unde atatea gaste in Budapesta (hahahah) totul e cu dulce, ratza e in cam toate meniurile. Nu au galuste cu prune, nu au kurtos kolak. Strange as zice. Avem o perceptie gresita despre unguri. Cartile mele de bucate de acasa, alea unguresti imi aratau asa niste minuni. Numai consomeul de pui e ca la carte, adica impecabil. Si au taietei astia ciudatei asa ca niste viermisori. PuahJ
Nu cred ca servim baile termale. Sunt cam raciti si oricum e asa de frig afara ca nu am pomenit. Mersul meu de acasa cu masina ma rupe de realitatea climaterica. Mi-am cumparat manusele si fes, ca nu se mai putea.
Maine spream sa fie deschis Mamutul – nu imi mai pasa de mine, ma gandesc numai la ce am promis ca o sa iau unor oameni pe care ii iubesc. Asa ca ar fi bines a fie deschis, parca nu as lua nimic din metro pe drumul spre taraJ
Mai avem de vazut cateva chestii, neste biserici, etc. sper sa facem maine numai shopping si sa nu mai vedem mare lucru, poate spre seara o plimbare. Jos langa hotel este o cafenea minunata, excellent decorata café jose miro. Sa caut sa vedem cine este acest artist caci mi a placut mult locul. Vreau o geanta mare si frumoasa de piele, am vazut si cred ca ma indur sa imi fac un asa cadou.

Am obosit. Ma uit la mtv germany – ce vremuri cand aveam si noi mtv Europe nu mizeria de acum. Sunt premiile ema. Sa ma bucur de ce am zic."

Reviu cu pozela intru exemplificare:)

Un comentariu:

  1. am fost si eu acum vreo 7-8 ani in budapesta, dar eu sint foarte greu impresionabila, se pare, in comparatie cu tine. :) pe mine doar plajele si marea ma impresioneaza. sau muntii.

    nici nu-mi amintesc unde am fost sau ce-am facut. e o amintire in ceata. dar am fost cu vaporul noaptea, de asta imi amintesc cu exactitate. Nu se vedea nimic in jur. lol

    RăspundețiȘtergere