marți, 29 mai 2012

Inapoi intre dealuri - episodul 1

Am ajuns pe ploaie. si pentru ca nu se mai oprea, bunica a adus o lumanare si s-a rugat cu fetite cu tot sa aiba grija de noi Doamne-Doamne, sa nu vina apele sa strice tot. Si apele nu au venit.
A doua zi dimineata, aia mica ducea cu greu o stafeta rosie. aia mare nu parea de acord, caci o tinea strand de gat. nu a castigat nimeni concursul, caci am ascuns stafeta si nici nu s-au prins.
Apoi bunica a adus o caciula galbena cu pdl, de la alegerile trecute. Era plina cu viata. viata noua, pura, pufoasa, colorata. si fetitele au vazut din nou magia:)


Apoi a fost Ispasul, adica Inaltarea Domnului. Care s-a lasat cu slujba frumoasa, sobor de inalte preasfintite..dar cum se stie, eu cu fetzele nu le am. Asa ca am ras in barba-mi de frumoasa asociere a Ispasului cu primarul ce se va realege. Pe scena aceasta juma' de zi (aia fara ploi) au cantat fetele bisericesti (minunata slujba, pe bune) si juma' de zi (aia cu ploi) au cantat cantarete oltencute. Minunate si ele. Dar cu ploaie multaaaaaaaa. Si cu iz pronuntat electoral, fireste. Hai primaru'!!
In mijlocul (bai, FIX frate) intr-un triunghi de ciment, s-a asezat aceasta minunatie, foarte frumos lucrata si cu nume din cele 2 neamuri din care ma trag. mosii mei au murit in razboi. De ce nu s-a zidit intr-un CERC, sa se faca si un mic sens giratoriu colosha, in ditai intersectia, n-am inteles..sa speram ca cele sfinte ii vor feri pe soferii beti din sat de oarece accidente in triunghi..
si iata si motivul vacantei mici - muma mea de peste 80 de ani, inconjurata de 4 generatii:) cu fiu'su, 4 nepoate si 4 stranepoti (din totalul de 3 copii, 7 nepoti si 10 stranepoti si 1 stra-stranepoata+1 care se naste in august) Doamne-ajuta, asa muica!
 Dupa Ispas ne-am dus la zilele Motrului, caci ne place cu folclor si mici :)) Si ne place sa stam la vara'mea sa bem cafea si sa radem pana facem pe noi. Si nu, nu e o gluma:)) Iote si pe Kate cum prezinta scamele de dintre "dejte" si cum se uita la ea verii :)))

Si iata-ne in plina aventura folclorica, mari si demne sustinatoare ale miscarii ecologiste (fireste!) intr-o mare de oameni care ascultau muzica si mancau mici. Mai era o mare de corturi colorate cu toate partidele din lume, care mai de care cu sloganuri mai tampite. Am ras. apoi am vazut o biserica extraordinar de mare si de frumoasa.
iata si pe ochila, micul om caruia i s-a spart balonul verde in biserica, fix cand eu ma aflam intr un balconete si faceam poze..am murit cu inima, apoi mi-am revenit.

urmeaza partea a 2 a maine. ca acum mi-e foarte somn si foame:)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu