luni, 1 martie 2010

20 versus 30

Am tot stat si m-am gandit la treaba asta cu varsta. Am vorbit cu oameni, am vazut un film, am decis sa scriu. Ce s-a schimbat in 10 ani de fapt? Cine eram la 20 si mai ales..cine sunt la 30?!

Pai sa vedem. Pe la 20 de ani (zicem intre 20-25, sa fie asa ..un cincinal de viata de om) terminasem liceul si eram studenta la Filosofie-Jurnalistica. Prima mea facultate, asa de draga mie, pacat ca nu am terminat-o niciodata. Vorbim de 1997-2002 ca si ani de gratie. La 20 de ani fumam de rupeam, mergeam la petreceri unde beam pana varsam, eram cool conform vremurilor acelea. Eram prietena lui Cristi, fugeam de acasa la mare sau la munte si ai mei credeau ca sunt la un bairam peste strada. Aflam barfe despre alte iubiri de ale lui si plangeam ore intrgi in pumni, apoi ne vedeam, ne impacam si totul se stergea cu buretele. Erau anii in care aflam ca sunt vrajitoare si imi urmaream prietenii cu privirea indepartandu-se de mine..deh..
La facultate descopeream o lume noua, oameni noi. Asa l-am cunoscut pe Gabi Ispas, un om atat de drag mie - aveam o agenda rosie pe care o tot plimbam in timpul cursurilor si ne tot scriam chestii. Incercam sa descifram misterul feminim. Gabi imi povestea despre Dead Poet Society - citandu-l pe Whitman, film pe care eu inca nu il vazusem decat cu ochii minti. Beam bere ieftina in parcul Tineretului, la Barza Chioara si dezbateam problemele metafizicii..
Apoi a urmat un an de vazut filme la cinema Studio, de la 9 dimineata. Eram studenti saraci, cu foame in gat. Foame de film, petreceri, mare, munte. Job nu aveam. Nu mai stiu. Cred ca nu aveam. Am avut job dupa ce am renuntat la scoala, era prea scumpa..M-as mai intoarce la dramele din amor de la 20 de ani?! Duamne! Pai astea de la 30 is mult mai fun!
La 20 de ani iubeam oameni ca mine, toti eram animati de aceleasi teluri - sa ne distram, sa descoperim lumea, sa invatam..Nu stiu daca m-am maturizat intre timp. Conform lui Guritza, prietena mea draga din liceu, pare-se ca (blogul sta marturie!!) sunt la fel de romantica, neroada, sensibila, visatoare ..ca la 20 de ani. S-au schimbat insa prietenii, gastile. Am terminat alta facultate, am iubit alti oameni. Data fiind starea mea actuale, as putea crede ca mereu am ales gresit. Marturie stau aci hoarda de prieteni care inca ma intreba "neica, unde ii gasesti?!".
Eu cred ca am iubit frumos de fiecare data. Daca oamenii aia meritau sau nu, nu stiu. Inca suntem prieteni buni, ne vedem rar. Nu ma intreb niciodata "ce am vazut la asta" pentru ca stiu ca fiecare om pe care l-am iubit a fost cel mai bun din lume, cel mai frumos, cel mai, cel mai..
La 30 de ani pari matur, vezi lucrurile alfel. Majoritatea barbatilor fug de femeile "la 30 de ani", le este teama ca ceasul biologic ticaie si ca femeile astea fac amor numai ca sa ramaie gravide si sa tranteasca repede un plod. Din pacate statistic vorbind cam asa sta treaba:( Dar! Pana mea frate, la 20 de ani faci facultate si bei si faci desmatzuri, la 25 incerci sa ai o relatie si poate sa iti mearga ok, poate nu. Unele se marita de tinere si gata, cred ca au scapat de orice stresuri, au familii, copilasi, etc. Is in rand cu lumea. Altele vor sa fie independente, isi fac de cap pana la 30-35..au sau nu iubiti, vor sa nu copil..
Eu am vrut sa fiu toate la un loc. Am vrut si amor, si cariera, si copil si, si, si. De la 20 de ani tot vreau. Ma uit in urma si zambesc, mai si rad..Am trait frumos, am iubit frumos, am facut din TOT o drama si am tras dupa mine in drama pe toti din jur, ca sa fie serioasa treaba. Asa oi fi eu facuta. Anii au cernut prietenii si am ramas inconjurata de oamenii care trebuiau sa ramana, cine nu a avut loc aci, si-a vazut de drum. Si bine a facut, caci e greu sa ai o prietena sucita ca mine. Fetele mele stiu, is satule si el si sotii lor (care au), surorile lor, iubitii lor. Asta este. La pachet cu veselia mea, nebuniile mele, felul meu de a fi, vine si parte mai putin ok.
La 20 de ani se sfarsea lumea cand pierdeam o iubire. La 30 lumea mea a inceput cu o iubire si va continua cu alta mai frumoasa decat toate de pana acum..
Sa zicem ca o sa pot afirma curand ca am invatat ceva in peste 10 ani. Caut poze, musai sa punem poze de la 20 si poze de la 3o. Eu tot cred ca is NESCHIMBATA!! Mwahahahah!
Increzuta..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu