joi, 13 decembrie 2007

CineMAiubit 2007

Am ajuns la acest festival la invitatiunea unei doamne dragi mie, tanara regizoare Raluca Mirescu [pe care o pupam tare si o iubim oricum (chiar si cand ne enerveaza pe platou si ii sugeram ca poate sa se duca frumusel acasa)].
Este prima oara cand merg la acest gen de eveniment, da, stiu, sa imi fie rusine.
Lume multa si cunoscuta - sau cel putin intalnita destul de des in ultimii trei ani..
Filmele or fost dragute. Am ras si mi-a placut maxim "Radu+Ana" al lui Paul Negoescu, un tanar regizor pe care il vad bineeee in anii care vin. Si filmul Ralucai a fost bun - "Heartbeats", mi-a mai placut "Interior scara de bloc" al lui Ciprian Alexandrescu..si apoi am plecat spre mirarea colegilor de pe randul 16. Trebuia sa ajungem undeva:(
Eu cred ca o sa castige Paul Negoescu. Si mai cred ca scoala noastra de regie livreaza produse de calitate pentru o piata care este dupa parerea mea o varza totala.
Vorbesc de regizori care ar putea sa faca reclame, spoturi video, publicitate si film.
Agentiile de publicitate cer numai regizori straini, vor show reeluri, vor NUME. Ai nostri filmeaza telenovele si seriale de tv, cate unul mai ia un Palm D'or, un Urs la Berlin..si apoi traiesc din spoturi la diverse vopseluri.
Nu pentru ca nu s-ar filma destul in Romania, Doamne fereste! Se filmeaza in draci, cu diverse nume europene. Cu cat esti mai nordik cu atat esti mai placubil, mai vandabil.
Ai nostri nu sunt destul de buni. Nu ii cheama nicicum..Sunt niste "escu" si atat.
Nimeni nu risca sa dea un scenariu pe mana unui regizor roman care a terminat de curand scoala. Mai bine nu dam noi fre'o 15.000 de euro pe zi unuia care vine din Germania sau mai bine unul NORDIK, un finlandez, ceva asa..cum sa zic..care sa filmeze asa..nordik.?!

Lasa ca ai nostri au din ce sa traiasca. Ai nostri se descurca, cum zisei. Mai o vopsea, mai un medicament.
Mai o rola de pelicula sa isi faca filmul de an, mai un prieten sa ii joace in el, hai cu o cutie de la Ikea ca are cineva acasa, niste pahare, niste diapozitive..Ah, uite pe frigider vad chiar o cutie de la Kodak! E un prop! Si uite-o si pe Mirela, joaca rolul unei casiere!

CineMAiubit..

3 comentarii:

  1. filmul lui negoescu a luat un premiu pentru regie si unu pentru cel mai bun rol masculin (bogdan marhodin :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Radu+Ana a mai luat si premiul criticilor de film ! :)

    RăspundețiȘtergere