vineri, 16 mai 2014

Un post din 2011 sau 2012, pe care l-am gasit, citit, ster si am ras tare:))

Doarme Kate. Am timp sa scriu ceva, ceva ce cred ca imi doream sa scriu. Mi-e dor de munca..stiu, patetic! Acum 2 zile strigam ca as sta acasa toata viata, as face copii si i-as creste. Sau as creste cu ei. Dar munca mea a fost ca un drog pentru mine, de ceva ani incoa'..Munca mea nu era un birou anost, era biroul meu, asezat de mine, accesorizat de mine. Era ca o camera a mea, desi nu am avut parte de cubical pe unde am lucrat. Mi-e dor de un anumit birou, nu de toate fostele mele munci, mi-e dor de o anumita stare de la munca, nu de zilele in care vedeam filme sau ne uitam pe pereti. Nu mi-e dor decat de fetzele prietenoase ale colegilor si prietenilor mei. Nu mi-e dor de crize de nervi la birou, de minciuni spuse senin, in fatza, de nesimtiri, de glume de prost gust. Nu mi-e dor de mitocanie, nu mi-e dor de aviditatea unora in detrimentul altora.
Nu mi-e dor de drumul pana la birou, minute intregi in trafic. Nu mi-e dor de asa zisele sedinte, pierdere de vreme..

Da! Mi-e dor de ziua de filmare. Mi-e dor pana si de amaratul ala de caiet de ppm pe care il faceam cu o noapte inainte de mare intalnire, cea la care aveam de pupat in cur o armata de oameni care nici macar nu doreau sa fie pupati in cur..Mi-e dor de ziua de filmare de pe banca agentiei, mi-e dor sa imi fie dor sa fiu prietena cu scenograful sau sa ma ia in brate un baiat de la electrica, unul caruia ii cumparam iaurt la filmare pentru ca nu mai suporta mancarea de "catering"..Mi-e dor de mine si de Laur pe balcon, la tigara, in frig. Si de gasca Adventuriera, oameni asa de misto toti impreuna si fiecare in parte. Si mi-e dor de mesele la Ok deli cu Tempo. Si de etajele 1 si 4:)) Mi-e dor de intalnirile cu clientul, cele de dupa filmare, cand deja ne-am "imprietenit". Nu, nu mi-e dor de modificarile absurde cerute de agetie si de client peste munca unui regizor:)) Mi-e dor pana si de mine in zilele bune, cand din lipsa de timp trebuia sa stau la catering cu Stefan si serveam 50 de oameni, eu manacand ultima si de obicei cu lacrimi in gat de nervi..Micaela, you are the backbone of the company, la colonne vertebrale:))
Nopti pierdute, crize de nervi, cuvinte grele spuse intre oameni care in mod normal nu aveau nimic de impartit. INUTIL. Am demonstrat cu fapte ca tot ce se petrecea inainte de ppm sau filmare era pierdere de timp. Toate scandalurile pe care le-am auzit in anii de productie au fost o pierdere de timp..Dar..trebuia sa fie acolo. Si cata muie! Doamne cata muie, scuzati-mi franceza dar asta era realitatea!! Muie din toate partile. Care era mai sus pe scara ierarhica, ala dadea mai tare. Si muia se propaga de sus in jos cu o viteza ametitoare. Please, not in the hair!!
Imi amintesc o zi anume. Eram in rulota agentiei, filmam intr-o vila veche, "posedata" de un print excentric, cam murdarel el asa. Tocam o salata. Rosioare cherry, rucola si parmigianoooooooooooo, obtinute cu super interventii de la un restaurant din Cotroceni (am comandat la ei numai papadia si parmezanul, caci deh..cineva trebuia sa se bucure de asemenea fitza la filmare..). Tocam si produceam, tocam si produceam, caci de aia eram producator, ca sa toc si sa produc.
Pe cand asezam frumos frunzele de papadioasa rucola si stropeam totul cu oloi de masline, intra peste mine in rulota o fatza si o fata draga mie. Fatza care imi spune: ce crezi ca s-a intamplat?!Clienta vrea o bluza de la "costume".
Ca sa se inteleaga clar treaba sta asa. Se da un scenariu, pe baza lui se face un buget estimativ - cat o sa coste fiecare rahat folosit pentru a face din ceva scris, ceva "vazubil". Costul asta estimativ contine TOT ce contribuie la realizarea reclamei, de la oamenii angajati doar pentru proiect, pana la painea pe care o va manca actorul pe platoul de filmare. TOT. Care cost este apoi ajutat cu niste mii de euro care sa acopere salariile angajatilor, chiria, ratele la masina, telefoanele mobile, mersul in vacante, amantele. Umflatura asta se numeste fee si este perfect "legala" si justificata. La unii este un procent (de la 7% pana la 10% - oficial pusa pe hartie), la altii e o suma..in functie de cat de mare e spotul, pui acolo 1000 de euro, 5000 euro. 
De obicei din fee-ul asta nu ramane mare lucru pentru ca DUPA ce se aproba scenariul, dupa ce se fac intalniri peste intalniri si se alege inclusiv ce culoare are faianta de pe un perete care NU SE VA VEDEA la filmare, apare cineva, ca prin magie, care CERE ceva absurd dar foarte scump. Gen..sa ii futem o dunga acolo, pe peretele ala. Sau..ce e mobila asta?! Asta am aprobat noi?! Nu..exclus! Vrem ceva mai scump. Sau nu..aia ma, aia italienii aia, aia cu show room, stiu eu pe cineva!
Mi-e dor fix pana imi aduc aminte chestiile enumerate mai sus:))

EDIT IN 2014: am sters ce urma. Nu am putut sa las, caci probabil m-ar fi costat multe injuraturi:)) Am citit, am ras, am sters. Unele "secrete" de la filmare trebuie sa ramana ascunse:))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu