miercuri, 12 noiembrie 2014

In cautarea sufletului Craciunului. Si al nostru

Aventura dintr-un brad

Ilustratii Sufletul Craciunului
Cand am primit documentul, am avut emotii. Am inceput sa citesc timid, apoi m-am oprit. Nu aveam starea necesara, mintea imi umbla numai la griji si alte probleme, copiii tipau in jurul meu, apoi trebuia sa gatesc, sa spal, sa hranesc bebelusul.. Si lucrurile se tot aglomerau, asa ca am pus pe hold manuscrisul si am asteptat sa am sufletul pregatit. Pentru ca de asta este nevoie cand citesti asa ceva. In timpul pauzei am citit o alta carte, una care mi-a bucurat zilele si mi-a readus linistea necesara lecturii acestei carti speciale, cea pusa deoparte. Si bine am facut ca am citit altceva inainte, pentru ca mintea mea era deja insetata de frumos. Pe drumul de intoarcere de la Timisoara, dupa o vacanta plina de iubire si pace, am deschis cartea (tableta) si in tren, dand la o parte barbat, bebelus si copila zglobie, am citit.
Inceputul scriiturii mi s-a parut timid, recunosc ca mi-a fost frica sa nu continue asa povestea, dar, vai, ce surpriza frumoasa am avut, trezindu-ma prinsa in emotia aventurilor prin care treceau eroii mei iubiti de acum. In timp ce citesc am obiceiul de a imi proiecta in minte actiunea, trec pe rand prin fiecare personaj, simt caldura flacarii la piept, vantul rece in par, stangerea bunicului iubit in brate. Si tot in timp ce citesc simt cum tu, scriitorule, iti deschizi sufletul si toata bunatatea ta de tata ti se duce in taste. Si mi te imaginez complotand alaturi de iubirile tale, cu ochii la fiul tau si avand-o complice pe sotia ta. Un complot care in engleza s-ar numi brainstorming, o furtuna de idei care arunca personajele intr-o valtoare de peripetii. Si citesc si ma bucur si fetita mea ar vrea sa stie ce citesc si sa ii citesc, dar nu. Acesta este cadoul ei de Craciun, ce fac eu acum este complet ilegal! Si tocmai ce m-am razgandit si cartea va fi cadoul de Mos Nicolae, pentru ca pana in Craciunul acesta Katerina mea va trebui sa ma ajute sa gasim o Amadora pentru bradul nostru. Primul nostru brad in casa noua. Primul nostru Craciun in familia de 4 persoane. Primul Craciun cu mama, tata, fetita si baietel.
Cartea asta minunata este despre cautarea sufletului bun din noi, cei stresati de munca, cei care uitamcat este totul de minunat in jur. Eu sunt libera de stesul muncii de birou din luna iunie si am vazut totul cu alti ochii, insa voi, parinti care sunteti la munca de la 8 la 10 seara, faceti-va timp sa cititi copiilor vostri aceasta poveste. Pentru ca in magul cel trist suntem noi, inversunati din cauza unui dead line sau a unui client care ne calca in picioare. Pentru ca Iuri si Helena sunt pruncii nostri care cauta iubirea. Pentru ca Gabriel este un inger, un arhanghel cu o misiune. Faceti-va timp sa citit vartea asta pentru voi, ca sa va aduceti aminte cat de fericiti eram cand eram copii si Craciunul avea magie, numera doar o goana dupa cadouri. Aduceti-va aminte despre sufletul Craciunului, despre cum se insufletea casa caci era plina de iubire. Craciunul nu e Coca-Cola. Craciunul este familia stransa la masa, miros de cozonac, copiii in pijamale cautand sa prinda Mosul. Craciunul sunt mama si tata, pastratorii cadourilor ascunse. In cautarea Sufleului Craciunului este cautarea sufleului nostru, a partii bune si frumoase, generoase.
Cartea inceputa timid a crescut atat de frumos pe parcurs incat am simtit cum tu, dragul meu prieten scriitor, ai inceput sa ai incredere in tine si sa lasi frau liber iubirii si ideilor frumoase! Stiu sigur ca venirea lui Andrei in familia voastra a contribuit la nasterea acestei povesti atat de frumoasa si astept si alte povesti de la voi, curand.
Va multumesc pentru increderea pe care mi-ati acordat-o, va multumesc ca ati asteptat sa imi gasesc linistea sufleteasca necesara citirii acestui manuscris, va multumesc pentru cea mai frumoasa poveste de Craciun citita de mine in ultimii 10 ani:)
Revin dupa Mos Nicolae cu recenzia Katerinei,aceasta micuta criticuta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu