marți, 10 ianuarie 2012

"Ce a vrut sa spuna poetul?"

Mai tineti minte cand eram la scoala si aveam de facut fise de lectura si comentarii la tot felul de poezii, povesti, nuvele, etc? Ei bine, am auzit o poveste acum ceva vreme, cum ca la scoala superioara de advertising, se ia o reclama de la tv, se da la elevi si aia tre' sa zica fix cu cuvintele lor "ce a vrut sa spuna poetul". Elevii, viitori publicitari, se vor screme si vor da ce e mai bun din ei, eu tot cred ca o sa iasa o beshina (vai, ce urat Mihaela!!) dar ei saracii, de unde sa stie..ei vor note mari si atat. Legenda spune ca una, o fata, a "comentat" un spot, dar era saraca pe din afara cu totul, nu a inteles nimic. Dar nimic. Eu as merge mai departe cu provocarea si as da TOATE spoturile la care am lucrat oricarui copywriter din orice agentie (mai putin aia vinovata de idee) sa vedem cine intelege macar 50% din ce a vrut sa zica poetul:))
Pentru ca povestea sta de fapt asa: cineva are o idee buna, altcineva o deseneaza, altcineva o comenteaza, altcineva o regizeaza, altcineva o editeaza/monteaza, apoi incepe circul. Inainte sa se coaca painica, si sa umple de miresme incaperea, vine cineva care zice: hai sa crapam putin, dar putin de tot coca asta de deasupra sa vedem cum e miezul. 10 voci speriate zic: nu, ca o sa se moaie si nu o sa mai fie buna. Dar..marsava mana deja a inceput sa indese o furculitza in coca.
Apoi zice: sa mai punem sare si piper ca asa am vazut eu la tv. 10 voci speriate zic sa nu, ca deja s-a pus sare, si piper in paine nu e ok. Dar totusi..vor varsa cu sararitza si vor macina cu pipernitza. Apoi, desi inca NU E GATA, mai vine o mana marsava care zice: ba..ce cacat..ia scoate iar painea aia frate, da cu ou pe ea! Ce e in gaura aia negru?! Piper? Unde plm ati vazut voi paine cu piper?! Hai frate! Se ia furculitza, se scoate miezul cu tot cu piper. Avem o coaja groasa care arata bine. Ba, dar frate..cum ducem asta la client?! ia bate niste oua si indeasa-le in coaja, ca se umfla! Da-i ma in plm, ca merge si asa! Ce sa faca, ma? Se supara brutarul ca i-am futut painea?! Hai frate! Da-l in cacat, ca il platim! Hai, luati-mi ouale la batut si bagati mare, ca trebuie sa fie gata IERI!
Paine e gata. Miroase frumos. Arata bine, straluceste de la ou. Se pune intr-un prosop cusut de mana, tesut de mana, alb, curat. 10 voci speriate se duc cu ea. Plocon. Doua maini marshave merg agale langa voci. O gura mare, frumos rujata asteapta sa guste din paine. Clientul. Sta cuminte la masa. Se aseaza stergarul pe o masa mare, frumoasa, se descopera usor. Gura mare se deschide si o picatura fina..dar tot o bala..se prelinge pe masa cea mare. Miroase bine. Arata bine. Sa o taiem sa o gustam. 10 voci speriate tac..si tremura. Doua maini marsave se scarpina in locul unde candva au tinut niste oua.
Gura mare si rujata gusta. Mmmm, ce buna e! Este..minunata! Este fix cum am visat! Revolutionara ideea cu oul in interior! Cine s=ar fi gandit la asa ceva!! BRavo! Bravo!! Mainile marsave sunt stranse cu putere, spre cele 10 voci se arunca numai o privire (oricum, cine is astia?! umili asa..speriati de bombe..). Paine este impaturita cu grija.

Peste cateva luni...lucrare de control despre noul produs de panificatie XXX

"Am fost foarte placut surprinsa de aceasta noua reteta de cozonac ca la mama acasa. Textura fina a miezului mi-a amintit de verile petrecute in curtea bunicii, de mirosul imbietor de flori de cires, plantati de bunicul meu, veteran de razboi, in curtea din spatele casei ridicata de strabunicul meu..etc..etc.."

toata aceasta scriitura este de fapt o mica introducere prin care doream sa imi anunt cititorii ingroziti probabil de cele doua postari :
despre BARBATUL DIN MINE
si
despre ROMANCA DIN MINE

ca sunt ok si ca poetul a vrut doar sa sublinieze faptul ca iubeste dansul si mai ales muzica din Balcani si la aia cu barbatul, da. Se pare ca daca analizam cu atentie, imi doresc sa conduc. Nu stiu ce, pe cine, dar imi place sa iau fraiele in mana. Numai sa gasesc un armasar bun si ma ocup. In rest, totul este minunat. Asta asa..daca isi facea cineva grji..

PS - da, am uitat sa va zic. Imi caut de munca. Da, da..Tot in publicitate! Imi place al naibii de tare cum miroase painea coapta!!

PS2 - sper ca este clar ca limbajul nepotrivit (din partea de inceput a textului) nu imi apartine, ci este citat cu maxima acuratete din clasici (in viata), caci doar nu va imaginati ca o domnishoara de pension, asa, ca mine, as folosi asemenea cuvinte si mai ales..prescurtari! sau diminutive!! acest semn de ..oligofrenie (asa am auzit..)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu