joi, 29 ianuarie 2009

Ultimul spot Orange

Nu mai stiu cum am aflat ca astia filmeaza acasa la unchi-miu un spot la Orange. Cu o agentie noua, caci in plina criza, Orange si-a schimbat agentia. Buget de austeritate..

Mi-am pus adidasii negri (porte bonheur la filmare), blugii lejeri de filmare si un hanorac.
Am ajuns la ceea ce fusese casa lui unchi-miu, figuratie ca la nebuni, facusera din holul si livingul omului o mare sala de bal, ca in filmul cu printesa Sisi. O multime de oameni pe care habar nu aveam unde ai gasisera, caci in afara de Mircea la props, Cornel la electrica si inca doua suflete importante pentru mine, nimeni cunoscut nu era acolo. Ah! Mai era unul, un bunes de la agentie, unul pe care il vedeam la anumite petreceri, la anumite concerte. Frumos baiat, blondut asa.
(Cand am plecat de acasa, in cuibul de lemn pus de tata in balcon se aciuasera doi canari galbeni, paradoxal, mai am si o specie de ceva..caci nu stiu ce e. Arata ca un papagal, colorat albastru inchis, cu capul rotund, un cioc asezat fix in mijloc, ochii mici si negrii, fix ca de bufnicior! Deci imaginati-va o mica bufnita, mica asa a un papagal, albastra, cu ochii mari. Si desigur papagalii mei frumosi si galagiosi. )
Ramasesem pe platou..unde printre recuzita si rafturi am vazut-o..Ma gandeam ca o sa fie din nou timida, ca din nou o sa fiu nevoita sa o cuceresc spunandu-i cat e de frumoasa, ce pantofi frumosi are, sa o intreb ce e cu oja aia cu sclipici pe unghiile ei mici..Maria.


Maria care a venit la mine, m-a luat in brate si mi-a zis ceea ce cred ca vor sa auda prietenele intotdeauna: mi-a fost dor de tine. Si am plans, cu ea in brate, am plecat printre oameni ca sa nu inteleaga nimeni plansul nostru. In spatele curtii erau mesele de la catering si am stat acolo si am povestit. Maria avea telefonul lui tati la ea (si-a schimbat telefonul cu unul foarte smecher, asa in plina criza), hihihi. Am povestit cu copilul, ne-am pupat, i-am spus despre pasarile mele cele mai noi, despre cum am disparut atata vreme.

Apoi am zis ca e momentul sa ne intoarcem, sa nu se sperie omul ca i-am rapit copilul. Ca de obicei a venit Mircea care m-a pupacit si m-a speriat inainte cu scopul de a ma trezi la viata, desi eram treaza. M-am plimbat prin set/casa lui unchi-miu. Facusera din camera lui vara-mea un birou in care adusesera plante mari si mobilier vechi. Nu ma prindeam ce era cu nebunia aia, de unde aparuse asistenta de regie care urla la mine ca o isterica si imi spunea ca sunt in cadru si ca ea a dat actiune, desi nimic altceva nu imi indica faptul ca fix atunci se tragea..Am trecut a o floare prin cadru alaturi de zecile de figuranti, eu cu gluga in cap, aia imbracati ca in filmul cu Sisi..Am ajuns cu tot cu figuratia in partea cealalta a casei unde facusera spatiul pentru costume, din nou: cine sunt frate oamenii astia noi?! Unde au disparut fetzele cunoscute?! O fatuca impartea camasi albe, snururi de pionier - comandanti de grupa, cravata, fuste pliate. Ce criza frate?! Ce buget? Astea au fost facute toate, de unde rahat sa ai atatea fuste de pionier?! Whatever..Si ma intorc la el, pe canapea. Dar el e asta nou, nu vorbeste cu mine.
- Agentie noua? Pai si..Publicis?
- Au impartit contul.
- Aha..Si cum sunt? Il stiu pe tipul ala blond de undeva..
- Sunt ok. Doar ca stau la cadru, in spatele regizorului..E Vio cu ei.
- Aaaa..Nice (zis cum se aude in romaneste)

Ma gandeam uitandu-ma la el, ce-o fi fost in capul meu sa nu imi fac singura firma..L-am iubit pe omul asta, as fi fost concurenta cu el?! Nu..Ca eu inca am convingerea ca pe piatza e loc pentru toata lumea, si aia mici, si aia mari. Important este sa isi lase loc, nu sa dea numa' unul spaga si tot numai ala sa lucreze. Ala mare si bogat de obicei..

Mi s-a parut ca vad pisica schioapa, zisa Schiopul. Ce naibii? Nu murise? Si ce cauta aici, la unchi-miu? Ma duc la catering sa mananc ceva, pana si aici sunt alti oameni, frateeeeeeeee..
Aha..asa e producatoarea. Destul de ciufulita, hihihi. Da stiu, am ramas bitchy-bitch, ne pare rau. Dar imi pare muta rau si astia stau si o freaca desi ziua de filmare se termina cand cade soarele..Oare cat au locatia? Dar ce ne pasa?! Insa nesuferita mi-e asta ciufulita si lipsita de orice skill de organizatoare. E Orange fata, agentie noua, misca-ti curul si vezi daca e totul in regula. Nimic. Aproape ca m-as duce la Cornel sa ne pupam si sa vad ce face, pana la urma e primul spot la care apar ca o zana pe platou..Hm.uite-l pe tipul ala din agentie, hihihi. Am gluga in cap, imi place sa nu ma vad cu nimeni. Incognito.

Ma doare capul. Poate ar fi bine sa plec, aici nu e nimic din trecutul meu in afara catorva oameni. Si el si Maria..Nici nu ma prind cine regizeaza, oare e cineva cu care am vorbit vreodata?! Cineva cu care as fi putut sa beau cafea la Cannes, asa cum glumeam in mailuri? Se prea poate, fitza asta cu echipa straina da bine intotdeauna..cu cat sunt mai scumpi, cu atat ai sanse sa fie mai slabi..pentru ca se cred altcineva. Eu stiu, ca si eu am fost altcineva in capul meu candva, mai demult..
Povestea spotului asta implica (ca de obicei) multi oameni, nu am vazut story board, shooting board, nimic. Secret totul ca de obicei. Figuratie sute, stiam inclusiv ce zice voice overul pe spot..dar nu mai stiu. Nici nu ma intereseaza. Habar nu am cine e asta de la machiaj si unde au disparut toti oamenii aia care lucrau de drag..cu mine..pe bani:))

M-am trezit la 8. Prima oara dupa luni de zile. Doua luni?! M-am trezit cu parfumul parului Mariei in nari, cu mainile ei in jurul gatului meu, mica-mica..Si am plans in somn, putin, infundat. De dor.. Si eu, si ea. Am visat cum s-a filmat ultimul spot Orange, in casa la unchiul meu, cu o parte din fosta mea echipa favorita. Am visat o filmare, cu o echipa completa, cu mancare buna la catering, cu tot-tot-tot.
Si cu cea mai frumoasa fetitza, muza mea Maria.


Ce ti-e si cu mintea omului in nuapte. Cred ca visez de pe la sase-sapte, dupa ce s-a facut liniste in casa. Dimineatza aud tot ce vorbesc ai mei, stiu exact etapele plecarii lor la munca. Sunt dimineti in care mama imi spune "pa" cand iese pe usa si eu ii raspund desi dorm si visez, dar o aud..si nu se cade.

Un comentariu: