marți, 4 noiembrie 2008

Plase, plashi si plasticaraie

Numa' ce vazui un frumos viral despre pungile de plastic. Am scris mai devreme cum ma duc la supermarket si indes un cos de cumparaturi in cate pungi am nevoie. La Metro am noroc sa gasesc o plasa mare de rafie care cica tine 25 de kile de branze si alte minuni de'ale gurii. La restul nu e cu plashi de rafie, is numai zeci de pungi..

Cand eram mici mama avea cateva plase, voi le mai tineti minte pe ale mamelor voastre? Uratzele, cusute acasa. Era si o vorba "femeia romana cu sacosa'n mana", remember? O punga de plastic era asa o chestie rarissima, cine avea punga de plastic clar avea neamuri in strainatate. Si mai erau niste pungi foarte smechere, facute din saci rezistenti de plastic - zisele pungi duble pe care le coseau la masina niste doamne care lucrau in textile. Foarte practice pentru furat diveste chestii de la munca, mai tin minte si acum ca in plasele alea de sac transparent se puteau copertile de reviste - Cinema cu Florin Piersic si Angela Similea..ce vremuri. Te tinea o punga din aia o gramada de vreme, daca se rupea, mai taiai din ea si o faceai mai mica si puneai alta poze! Una din almanahE.
Toata lumea vorbeste de pungile de plastic si vedem ce se intampla dupa ce noi le folosim si scapam de ele. Insa..in afara de targuri de carte si alte cateva evenimente(unde primesti plasutze textile) eu nu prea vaz o alternativa pentru orice om care are nevoie de o biata plasa:(
Ma gandeam ca in campaniile electorale ar fi frumos daca oamenii ar primi plase textile, insa ma mai gandeam ca romanul e pricinos si dupa primirea obiectului de la un candidat anume, ar aparea reactia contracandidatilor - aia care ar zice : v-au dat plasa ba!

Mda..mi-ar placea sa vin de la piatza cu sacose frumose de panza rezistenta, mi-ar placea sa am la supermarketurile din Bucuresti sacose uriase de rafie ca cele de la Auchan din Franta (plase fara moarte nene..am o asa plasa uriasa de acum 6 ani!). Mi-ar placea ca in loc sa dau nu stiu cati bani pe plasele de plastic (caci le vom plati curand) sa imi pun bunatatile in pungi mari de hartie reciclabila ca in filme sau sa am plasutze vesele cusute de mama sau cumparate ..O stiti pe Silvia? Prietena Andei? Eu o vad la toate targurile. Ca ea mai sunt o multime de fete care fac super gentutze si ar putea sa faca si super plasutze si sacosele. Despre ele scriu aci pentru shoppingaritza fashion din voi.
Pentru mamele noastre si alta femeie romana cu sacosa in mana ma gandesc la altceva - cat poate sa coste un contract intre un supermarket si o fabrica de textile? Si cat de scumpa poate sa fie o sacosa??
Mi-a placut cum suna Nu fi pungas. Mi-a fost greu sa vad un ppt cu poze in care delfini mureau din cauza unor pungi de plastic, broaste testoase la fel. Mi-a fost scarba sa vad de Paste lacul Bicaz plin de peturi..Si totusi nu am facut nimic niciodata. Si ca mine is sute de oameni..caci ne gandim ca o sa faca cineva..Noi suntem cam ocupati cu munca.
Unii mai fac. Numai ca is putini. Am vazut azi ceva frumos:) La Plaza in mall este o "miscare" ECO cu sprijinul National Geographic. O casa frumoasa facuta din peturi, un copac..Peturi de Dorna desigur. Si copacul din peturi maro de la bere (poate ca Dorna si oaresche bere suporta campania anti peturi, nu?)
Mie imi e dor de sticla de lapte din sticla, de sticla de apa minerala, de borcanul de iaurt si de toate sticlele alea pe care le strangeau tiganii urland pe strazi "Sticleeeeeeeeee, gualeeeeeeeeeee, cumparaaaaaaaaaaaaam".

Stiu ca sunt o multime de oameni care fac CEVA. Sper sa ajung sa fac si eu ceva candva, cumva..Pana atunci inca mi-e des rusine ca nu imi pasa destul..

2 comentarii:

  1. Si mie mi-e un dor nebun de sticlele de lapte, desi nu le-am consumat niciodata continutul. Probabil suntem uneori nostalgici dupa vremurile alea, cand ajungem sa ne dam seama ca traiam mai curat.
    De buna seama ca faci ceva, de vreme ce m-ai convins sa-mi confectionez niste traisti haioase pentru targuieli de tot soiul, mai ceva ca ale SilViei. Poate am sa-ti fac si tie una :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da! sa facem plase frumoase si sa ne apucam de biznis:)

    RăspundețiȘtergere