joi, 16 august 2007

Tataia Misu

Tataia Misu este bunicul meu. Care de fapt nu mai este printre noi fizic de prin 1999. De fapt el este inca acasa, sub tejghea, cu rindeaua in mana. Ne face bucati mici de lemn care miros frumos a brad. Ne jucam cu ele si spunem ca sunt biscuiti, pentru ca arata ca niste biscuiti - populari. Poarta aceiasi palarie, camasa alba impecabila si opincile din piele-piele, ca sa nu ii faca rau la picioare. Este mereu ras cu briciul si miroase frumos. A o lotiune barbateasca..asa..un after shave de cand eram noi mici, fara nume:) Tataia Misu ne aduce numai bunatati. Mi-l amintesc venind pe bicicleta, cu o haina lunga de piele, incaltat in niste cizme inalte negre, ca de soldat neamt, din ala din filme. Apoi imi amintesc parti din poeziile si povestile pe care ni le spunea, imi amintesc cum radea si imi amintesc cum era la masa la ei..liniste. La masa nu se vorbeste. La masa respecti omul cu care mananci, te inchini, bei o gura de rachiu si abia dupa te apuci si mananci.
Am facut curat si am gasit scrisori. Una veche si una mai de curand.

In 1986 pe 5 februarie ne scria:

"Dragii nostrii,
Primiti din partea noastra ceva pentru indulcit gura (tuica?!) si odata cu asta si cele mai bune urari de sanatate si de voie buna. Pe aici totul e in ordine. Mihaela sa ai grija de Sabi asa cum ne-am inteles aici, ca esti mai mare si mai cuminte. Sabi esti cuminte?

Poti regasi daca ai pierdut
Un ac in aria cu grau
Un cal salbatic in pustiuri
Un pestisor scapat in rau
Un corb in noapte
cand pe cer
nu ard nici stelele nici luna
Dar CINSTEA ta daca-i pierduta
Pierduta-i pentru totdeauna

Este adevarat!
V-am pupat
Misu si Ana"

si in anul 1998, tot in februarie, pe 4 :

"Dragii nostrii,
veti stii de noi ca suntem bine - pe vechile amplasamente. Am primit scrisoarea ce ne-ati trimis si ne-am bucurat de ce am cetit.
Pe aici totul este bine, avem zapada de 15-20 cm, ger prea tare nu e. "Vaci n-avem, branza mancam. Pe cine-l doare sa-i pese"
Nu mai pot sa scriu frumos..

Sunt multumit si asa. Nemai avand de scris va urez ani multi si fericiti.
Sa traiti si sa fiti sanatosi.
Dumnezeu sa va binecuvanteze
ai vostri parinti
Misu si Ana

Mihaela si Sabina va pupa bunica (pe toti 4!)"

Noi nu mai scriem scrisori. Nu cu pixul. Scriem in schimb chestii pe care le citesc mii de necunoscuti..Chestii vesele sau triste.

Ultima scrisoare a scris-o cand era deja bolnav. De asta nu mai putea sa scrie frumos..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu