miercuri, 30 iunie 2010

Sugar and more

Ce ne ofera statul? Statul acasa ne ofera posibilitatea de a sta ore intregi la tv..Ore intregi cu emisiuni culinare, o multime de teleshopping cu produse inutile, o multime de reclame - unele bune, altele tampite.
Cea mai mare problema cu emisiunile culinare este ca vizionarea lor intretine o foame cumplita, ca indiferent cat mananci, e loc mereu de ceva dulce, ca din ce gatesti, din ce ai gati si mai mult si ai mai inventa, ai mai poza, ai mai arata si altora..Insa, in timpul in care se petrec acestea..un copil se aude. La mine in casa..doi copii SE AUDE:))
Azi a fost zi de dulce, zi de inghetata de alune cu rom si inghetata de zmeura, negresa, resturi de spaghete chinezesti (gatite ieri) si lactate. Intre cele 2 "dulce" mi s-a facut rau si mi-am dat seama ca nu mancasem nimic ..
Care e treaba cu chinezii..La tvr1 e un serial corean vechiut, "Giuvaierul palatului", o poveste cu o tanara initial bucatareasca, acum infirmiera. M-a terminat serialul asta, caci pret de multe episoade femeile alea tocau cu satarul si amestecau muguri de soia cu bucati mici de carne tocate, cu sos de soia, cu pasta de soia, cu nu stiu ce supa de vaca strecurata pe hartie..si lista ar putea continua, caci am baloshit episod dupa episod, bine ca s-a facut fata aia infirmiera, caci acum o sa invat leacuri babesti:)

Pastele mele cu legume si carne is foarte simple. Sunt fan de taietei de orez, fideluta subtire-subtire, translucida cand e trasa la wok in soia. Taieteii inoata 10 minute in apa rece, timp in care eu tai frumos morcov, ardei gras verde, galben, rosu, ceapa pestic, pastai de fasole verde fidelutat, cateva boabe de mazare (daca aveti amestec congelat iglo, use it..), de la cora am cumparat conserve cu muguri de soia, bun de tot, prajit usor, crocant, ciupercute.
Carnea poate sa fie de orice (ba chiar si cu peste merg pastele astea bune) - pui, porc sau vita, taiat feliute mici, subtirele, trase la tigaia de teflon, cu numai un strop de ulei.
Toate cele se trag la tigaie pe rand, cat sa fie morcovelul crocant, ceapa sa se transpareasca, mazarea sa se topeasca. Se pun pe rand in alt vas - eu intai fac carnita, apoi legumele. Pastele se scurg, apui in wok se trag cu putin ulei si se stropesc cu soia pana cand lucesc frumos. Apoi se amesteca tot si se pune frumos in farfurie. Pentru ca sosul de soia e sarat, mare atentie la cat sos puneti.
Cu chinezii asta e reteta mea de gatit acasa, repede. In vremurile bune faceam sushi, dupa o reteta de la Ina, California rolls, bune de tot. Pentru spaghetele chinezesti nu am poze, ca nu am avut vreme, dar mai facem..

Marea mea dragoste ramane mancarea greceasca, dorul ma macina asa ca ma "aburesc" cu niste mezze, cand mi-e dor, dor, dor.

Foarte favoritii mei sunt ardeii copti, umpluti cu feta - am folosit ardei capia copt, decojit la borcan - de la o firma turceasca. Feta mea este telemeaua de vaca de Huedin. In ardei se pune o felie de feta, se incinge ulei de masline intr-o tingire de teflon si se aseaza ardeii frumos acolosha, se intorc de pe o parte pe alta, pana apuca sa se rumeneasca (de parca s'ar vedea rumeneala pe un ardei rosu copt:)) si se topeste putin branza. Se scoate pe o farfurie, se stropeste cu ulei de masline, oregano si un pic de ce e in borcan - otetul ala bun in care se odihneau ardeii.

Ah..in cazul in care va intrebati..Kate are 5.650 kg, este inalta si frumoasa si cuminte.

Peste cateva zile mami face 33 de ani si Kate face 4 luni, abia asteptam petrecerea ei!
Deseori servim supa de girafa, pupata mult de tot! Reteta e mai complicataaaa..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu