duminică, 4 mai 2008

Vacanta de Paste


Sa se fi strans vre'o 2000 de km?!
Am plecat din Bucuresti sambata trecuta, pe 26 aprilie. Ne-am oprit si am mancat in Sibiu apoi ne-am minunat de casele noi care se ridica in Cluj (am mai trecut putin prin Aiud, unde am pupat-o telefonic pe Anda.)
Am ajuns la Baia Mare si in zilele petrecute acolo am vazut/vizitat :Targu Lapus, Mogosa (langa Baia Sprie), Suior (langa Baia Dprie), Surdesti (la bisericutza de lemn), Plopis (biserica mai mica), Coltau, Remerea Chioarului, Berchezoaia , Remecioara, Somcuta Mare, Padurea Usturoi - langa Baia Mare, Baraj Firiza, Izvoare, Sighetul Marmatiei, Sapanta.
Am trecut prin Mara, Borsa, apoi oprire in Pasul Prislop.
Pana la Piatra am mers prin Vatra Dornei apoi raul Bistrita a fost cu noi tot drumul:) Am trecut pe langa Barajul Bicaz. In ziua petrecuta la Piatra am mers la Lacul Rosu unde vitejii s-au dat cu barca si mimozele au stat pe mal, apoi am mers la Bisericani si am vazut de sus orasul ..si la finalul zilei ne-am urcat in telegondola ca sa ne pocneasca putin adrenalina. Palpitant, recomand cu caldura plictisitilor de senzatii normale:))
La plecarea spre casa am mers prin Bacau, Focsani, Ramnicu Sarat, Buzau si apoi ne-a apucat aventura si am vrut sa vedem ..vulcanii norocosi. Conform hartii noastre rutiere aveam sanse sa ajungem in timp util la vulcani. Daca nu era furtuna si daca drumurile erau REALE! Am ratat vulcanii asa ca suntem datori cu un mers pana acolo. Am ratacit printre coclaurile judetului Buzau si apoi am plecat spre casa cu furtuna dupa noi:))
Ca o concluzie finala: Maramuresul rules. Oameni bogati, gospodari, paduri intinse, ape, horinca!! Si Moldova rules, insa asa paduri taiate in bataie de joc..pacat..Ce m-a socat cel mai tare este ca in Maramures in fiecare sat bisericile sunt mari, arata ca niste catedrale de fapt:)) La mine in Oltenia bisericile is mici:) In Moldova sunt mari, insa nu is asa de multe ca in Maramures. Din toate zonele in care am mers, cel mai bine arata casele in Nord:) Acolo se simte bogatia in fiecare sat..In partea de jos, in Buzau oamenii is mai nevoiasi..Nu am ajuns in Moldova la manastiri, o sa ajungem in vacanta urmatoare..Si mai avem de vazut..Apuseni:)) si inca, inca, inca..caci e mare si frumoasa tara asta!

2 comentarii:

  1. asa ce visez si eu la un tur de-asta, de la sapanta in moldova (neaparat vulcanii noroiosi as vrea sa-i vad, dupa ce vad bisericile, coborand in jos) si apoi spre sibiu si sighisoara... poate-oi apuca vreodata.
    frumos traseu ati avut si voi. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Offf...pacat ca nu a fost mai lung popasul la Aiud (din motivele stiute de noi)...next time...Maximus is waiting for you :)

    Facut de 2 ori revelion in Maramures, deci chiar stiu despre ce e vorba...oricum regret ca n-am facut parte din gasca, ma inscriu cu nerabdare pentru manastirilie din Moldova, chiar si pentru Apuseni, desi i-am vazut la greu in liceu :)

    Nu uita de Balcic! Pup si ne auzim! Nu uit nici eu de H&M :P

    RăspundețiȘtergere