luni, 4 noiembrie 2019

Tata si mama - franturi

pagina 99. Citesc si nu ma regasesc, desi pana acum am citit parca despre mine, scris de alta mana.
Zice asa: "Mama si tata nu au fost, nici unul, genul afectuos."
Si ma opresc din citit si zambesc. Eu am crescut intre pupaturi. Toata copilaria mea a fost o joaca, mama nu ne-a lasat sa ne culcam pana nu a venit sa ne pupe. Tata se juca si ne pupa pana ne facea sa plangem, pe bune, era nebun ..ne musca, ne gadila, ne arunca in sus si in final ne loveam si boceam..si mama venea si ne salva de el, nu inainte de a ne spune ca ea ne-a atentionat. Si pe el il certa si el radea, caci deh..barbat..
La sedintele cu parintii tata nu a venit niciodata. A venit insa cu mine la liceu, sa vada cat am luat la BAC. In prealabil ma amenintase ca daca nu iau BAC-ul, vad eu..N-am vazut nimic. Am luat 9.10 la BAC. Asa ca s-a laudat la toata lumea cu mine. Apoi a tacut, caci copilul lui a plecat la mare in vara aia cu gasca (prima evadare aprobata)  si in toamna a picat examentul de la Litere. Deh..mici probleme la franceza cu care luase nota mare la BAC, dar trecuse vara peste, ca un val.
Copia dupa diploma de BAC a devenit o amintire..desi o multiplicase in zeci de exemplare la el la munca, asa, ca sa se laude cu desteapta lui. Mama nu a zis nimic, a tacut. La examenul de la Litere m-am dus imbracata cu un pulover alb si cu un molar inflamat. Durerile de dinti erau atroce, nu eram in stare sa deschid gura, eram rosie la fata si aveam febra. Am intrat, m-au intrebat ceva despre Clasicismul francez in literatura, eu am tacut cu mana la falca, am incercat sa balmajesc ceva, apoi comisia m-a invitat afara. Ceea ce a fost bine, caci am iesit si mi-am mai revenit putin. Am ajuns acasa, le-am zis ca nu am vorbit nimic si ca probabil asta e..
Apoi m-am angajat la Lee si Wrangler, caci daca nu esti student, trebuie sa lucrezi, nu? Salariul meu era de 150 de usd, ai mei impreuna nu castigau atat. Lucram 6 zile din 7, o zi era libera, prin rotatie. De la 10 dimineata, la 10 seara. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu